das FICM ist bzw. beinhaltet ja so was wie ein DC DC Spannungswandler (das was ausgetauscht wurde), wenn die Eingangsspannung (zu) niedrig ist, ist der mehr gefordert, um die gewünschte Ausgangsspannung zu erreichen. Auf die Dauer führt das dann wohl zu SchĂ€den in dem Teil.

Zitat
An improperly operating vehicle battery(s) or charging system can cause additional operating loads to the internal components of the FICM module, due to low power supply voltages. Glow plug operation, vehicle accessories (factory and non-factory installed), and hot and cold temperatures can also put additional requirements on the vehicles electrical, battery and charging system. This can result in shortened FICM module component life. The FICM module contains two major internal components, the main circuit board and a DC-DC converter. The DC-DC converter is the device that amplifies battery voltage to 48 volts (V) to operate the injectors.
SERVICE PROCEDURE

Verify the battery and charging system are functioning properly. Refer to Workshop Manual (WSM), Section 414-00 for diagnosis and repair. If the battery cannot maintain a good charge, it will affect the operation and testing of the FICM, as the FICM is an amplifier and has to work much harder to compensate for low battery voltage.


ein paar Infos zum 6,0 Powerstroke und seinen bekannten Problemen

http://www.powerstrokehub.com/6.0-power-stroke-problems.html

und die google Übersetzung


Zuletzt bearbeitet von juergenr; 19/11/2016 18:01. Grund: ergänzt

Gruß Juergen