War wohl ein bischen viel für dich ?

Übrigends, ich habe mal gelernt dass auch im anglo-amerikanischen Bereich die für den Betrieb notwendigen Hilfsagregate ( Zündeinrichtung, Einspritzpumpe,Spül-und Kühlluftgebläse, Kühlwasserpumpe, Lüfter, Lader etc. )gemäss unserer DIN 1940 bzw. DIN 70020 bei der Ermittlung der Nutzleistung mit angetrieben werden müssen. Der Unterschied zwischen PS und HP kommt offensichtlich daher dass die nach SAE J 1349 ermittelte Nutzleistung in der Vergangenheit nicht an der Schwungscheibe, sondern an der Hinterachse gemessen wurde. Seit letzten jahr ist damit offensichtlich Schluss :
SAE-certified horsepower
In 2005, the Society of Automotive Engineers introduced a new test procedure (J2723) for engine horsepower and torque. The procedure eliminates some of the areas of flexibility in power measurement, and requires an independent observer present when engines are measured. The test is voluntary, but engines completing it can be advertised as "SAE-certified".

Many manufacturers began switching to the new rating immediately, often with surprising results. The rated output of Cadillac's supercharger Northstar V8 jumped from 440 hp (328 kW) to 469 hp (350 kW) under the new tests, while the rating for Toyota's Camry 3.0 L 1MZ-FE V6 fell from 210 hp (157 kW) to 190 hp (142 kW). The first engine certified under the new program was the 7.0 L LS7 used in the 2006 Chevrolet Corvette Z06. Certified power rose slightly from 500 hp (373 kW) to 505 hp (377 kW).
Beste Grüsse