Im Normalfall, also Normalbremsung, ist der ABS Block durch die Ventile komplett hydraulisch isoliert von der restlichen Bremsanlage, Schotten dicht ums simpel zu sagen.
Er arbeitet also nicht und bekommt auch keinen Druck weitergereicht, deine Bremsanlage arbeitet in diesem Punkt genau wie frühere Modelle ohne ABS.
Nur wenn das ABS einen Radschlupf erkennt öffnen sich diese Ventile und erlauben die eigentliche Funktion des ABS durch Druckmodulation.

Ihr könntet nun also zur Eingrenzung des Fehlers von oben nach unten mit Absperrstopfen zu testen beginnen, zuerst direkt am HBZ, einen/beide Ausgänge zumachen - hast immer noch 2/3 Pedalweg oder ist das Pedal sofort hart - HBZ geprüft.
Dann die Ausgänge eins/zwei/drei/vier am ABS Block verschließen - ABS Block gut/schlecht - welcher Kanal ist undicht.
Und zur Gegenprobe HBZ direkt an die Bremsen anschließen unter Umgehung des ABS Block - immer noch 2/3 Pedalweg ja/nein.

Braucht etwas Zeit aber führt zum Ziel eine Diagnose zu stellen ohne dass man einfach Teile auf Verdacht austauscht.

Ich hab dir mal schnell den Abschnitt dazu aus meinem Ram Handbuch kopiert, die Funktionsweise ist die gleiche.

Quote
The CAB monitors wheel speed sensor inputs continuously while the vehicle is in motion. However, the CAB will not activate any ABS components as long as sensor inputs indicate normal braking.
During normal braking, the master cylinder, power booster and wheel brake units all function as they would in a vehicle without ABS. The HCU components are not activated.
The purpose of the antilock system is to prevent wheel lockup. Preventing lockup helps maintain vehicle braking action and steering control.
The antilock CAB activates the system whenever sensor signals indicate periods of wheel slip.
The antilock system prevents lockup during a wheel slip condition by modulating fluid apply pressure to the wheel brake units.
Brake fluid apply pressure is modulated according to wheel speed, degree of slip and rate of deceleration. Sensors at each front wheel convert wheel speed into electrical signals.
These signals are transmitted to the CAB for processing and determination of wheel slip and deceleration rate.
The ABS system has three fluid pressure control channels.
The front brakes are controlled separately and the rear brakes in tandem.
A speed sensor input signal indicating a wheel slip condition activates the CAB antilock program.
There are Two solenoid valves (Isolation and Dump valve) which are used in each antilock control channel.
The valves are all located within the HCU valve body and work in pairs to either increase, hold, or decrease apply pressure as needed in the individual control channels.
During an ABS stop the ISO valve is energized which acts to prevent further pressure build-up to the calipers. Then the Dump valve dumps off pressure until the wheel unlocks.
This will continue until the wheels quit slipping altogether.

Zuletzt bearbeitet von Ozymandias; 18/05/2023 17:11.

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